Skip to main content

با توجه به لزوم رعایت کرامت انسانی و برابری حقوق همه‌ی افراد در دنیای امروزی، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در اکثر جوامع انجام شود، ایجاد اشتغال برای تمامی مردان و زنان جامعه است. مشغول بودن در یک کسب‌وکار و داشتن درآمد مستغل، علاوه‌بر حفظ کرامت افراد، آزادی‌های فراوانی را برای آن‌ها به همراه دارد که منجر به ایجاد یک زندگی شرافت‌مندانه و به دور از فقر و مشکلات مالی می‌گردد. ما در مجموعه‌ی مادریا از ابتدا تلاش نموده‌ایم تا با ایجاد بستری مناسب برای کسب و کار خانگی زنان پناهنده، دختران و زنان پناهنده‌ی ایرانی را از داشتن یک شغل و کسب و کار خانگی بهره‌مند سازیم تا همه‌ی این عزیزان بتوانند در کنار یکدیگر برای تامین، رشد و پیشرفت خانواده‌ی خود تلاش کنند.

کسب و کار خانگی زنان شامل چه فعالیت‌هایی می‌شود؟

با توجه به ماهیت کسب و کارهای خانگی، این دسته از مشاغل طبیعتا به برخی از فعالیت‌های خاص که در داخل محیط‌های مسکونی قابل انجام باشد محدود می‌شود. برخی از متداول‌ترین این فعالیت‌ها که توسط زنان و دختران پناهنده قابل انجام باشد عبارت است از:

  • ساخت محصولات و صنایع دستی مانند: عروسک، لباس‌، شمع، نقاشی، ساخت تابلو، وسایل تزئینی و …
  • تهیه و تولید برخی از محصولات خوراکی خانگی مانند: ترشیجات، سبزیجات و …
  • فعالیت‌های دیجیتالی و اینترنتی مانند تولید محتوا‌های آموزشی و یا فعالیت‌های کمی تخصصی‌تر مثل طراحی، کار‌های کامپیوتری و …

مادریا در کدام زمینه از کسب و کار خانگی زنان پناهنده فعالیت می‌کند؟

مجموعه‌ی مادریا با توجه به ماهیت و زمینه‌ی فعالیتی که از ابتدا تا کنون داشته است، در زمینه‌ی تهیه و تولید محصولات تزئینی و صنایع دستی مانند عروسک‌های بافتنی، تابلو‌های تزئینی، شمع‌های فانتزی و اکسسوری‌های جذاب فعالیت می‌کند. شما می‌توانید محصولات تولید شده توسط زنان پناهنده‌ی این مجموعه را در بخش فروشگاه وب‌سایت مادریا مشاهده نمایید.

مادریا و کسب و کار خانگی زنان پناهنده

اصلی‌ترین چالش‌های کسب و کار خانگی زنان پناهنده

به طور کلی زنان و دختران برای ایجاد بستری مناسب برای دستیابی به یک کسب و کار خانگی همواره چالش‌هایی را پیش روی خود دارند که با عبور از آن‌ها می‌توانند گام بزرگی در راستای رسیدن به استقلال مالی و تامین خانواده‌ی خود بردارند، برخی از مهم‌ترین چالش‌های کسب و کار خانگی زنان پناهنده عبارت است از:

  • عدم آشنایی با مهارت‌های لازم برای فعالیت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های کسب و کار خانگی زنان پناهنده، عدم آشنایی با مهارتی است که بتوان از آن برای ارائه‌ی خدمات یا تولید محصولات استفاده کرد. ما در مجموعه‌ی مادریا تلاش نموده‌ایم تا با آموزش زنان و دختران پناهنده به آن‌ها کمک کنیم تا مهارت‌های مورد نیاز خود برای ایجاد یک کسب و کار خانگی را یاد گرفته و از آن برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.
  • سردرگمی یا ابهام در شروع فعالیت: پس از یادگیری و یافتن مهارت مورد نیاز برای شروع یک اشتغال احتمالا سردرگمی و ابهام برای شروع کسب و کار یکی از چالش‌های اصلی این مسیر باشد. به عبارت دیگر ممکن است فرد، مهارت کافی برای شروع یک فعالیت شغلی را داشته باشد، اما نداند که کار را از کجا باید آغاز کند و یا برای شروع فعالیت احساس ترس و نگرانی از شکست را داشته باشد. ما در این مجموعه همواره تلاش نموده‌ایم تا با ارائه مشاوره و برگزاری دوره‌های مهارتی نرم به بانوان توانمند کمک کنیم تا گام‌های ابتدایی ایجاد یک کسب و کار خانگی را با قدرت بردارند.
  • فروش محصولات: یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای کسب و کار خانگی زنان پناهنده، فروش محصولات در فعالیت‌های تولیدی می‌باشد. یعنی فرد یا افراد ماهر، کسب و کار خود را آغاز نموده‌اند و محصولاتی را نیز برای ارائه به مشتریان تولید کردند، اما مشتریان مورد نظر را برای فروش محصولات خود پیدا نمی‌کنند. مجموعه‌ی مادریا در این زمینه نیز با ایجاد فروشگاه آنلاین تلاش نموده‌ است تا چالش فروش را نیز برای زنان و دختران ایرانی برطرف کند.

آموزش زنان پناهنده برای شروع کسب و کار خانگی

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های فعالیت مجموعه‌ی مادریا آموزش زنان و دختران پناهنده برای ایجاد یک کسب و کار خانگی می‌باشد. ما در این مجموعه همواره در تلاش هستیم تا با برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای مهارت‌های لازم را برای ایجاد یک فعالیت شغلی سالم و ارزشمند به دختران و بانوان این سرزمین بیاموزیم. دوره‌های در حال برگزاری در مادریا به طور کلی به دو دسته‌ی سخت و نرم تقسیم می‌شوند که مفهوم هر کدام عبارت است از:

  • مهارت‌‌های نرم: این دوره‌ها شامل برخی آموزش‌های مرتبط با مفاهیم خود‌آگاهی، ارتباط موثر، فعالیت‌های تیمی و … می‌شود که به دانشجویان کمک می‌کند تا حضور موثر‌تری در گروه‌های مختلف داشته باشند.
  • مهایت‌های سخت: این دسته از دوره‌های آموزشی مادریا مهارت‌هایی مانند طراحی لباس، شمع‌سازی، جعبه‌سازی، هنر‌های دستی و … را به دانشجویان می‌آموزد و به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت مورد نیاز برای فعالیت‌های شغلی را کسب کنند.

آموزش زنان پناهنده

کسب و کار خانگی زنان پناهنده و فروش محصولات

همانطور که اشاره کردیم، یکی دیگر از اصلی‌ترین چالش‌های زنان پناهنده در ایجاد کسب و کارهای خانگی، فروش محصولات تولید شده می‌باشد. ما در مادریا تلاش نموده‌ایم تا با ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای علاوه بر معرفی خدمات و دوره‌های آموزشی این مجموعه، فروش محصولات تولید شده توسط زنان پناهنده را نیز داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم گام موثری در زمینه‌ی فروش محصولات تولید شده توسط این عزیزان برداریم. شما می‌توانید تمامی محصولات تولید شده توسط بانوان تحت حمایت این مجموعه را در بخش فروشگاه وب‌سایت مشاهده نمایید.

من چگونه می‌توانم از کسب و کار زنان پناهنده حمایت کنم؟

در صورتی که قصد حمایت از فعالیت‌های مجموعه‌ی مادریا و یا زنان پناهنده‌‌ را دارید می‌توانید از چند روش مختلف گام‌های مثبتی برای پیشبرد این هدف مهم بردارید.

  • معرفی مجموعه‌ی مادریا: شما می‌توانید همواره با معرفی وب‌سایت مجموعه‌ی مادریا و یا صفحات شبکه‌ی اجتماعی این مجموعه ما را در زمینه‌ی یاری رساندن به زنان و دختران پناهنده‌ی ایرانی یاری نمایید.
  • معرفی بانوانی که به حمایت این مجموعه احتیاج دارند: در صورتی که فرد یا افرادی را می‌شناسید که به حمایت این مجموعه برای ایجاد یک کسب و کار مستقل احتیاج دارند، می‌توانید با معرفی مادریا گام موثری را در زمینه‌ی حمایت از این بانوان بردارید.
  • خرید محصولات از فروشگاه وب‌سایت: شما همواره می‌توانید با خرید محصولات ارائه شده در فروشگاه این وب‌سایت از فعالیت‌های شغلی این بانوان حمایت کرده و گام بزرگی در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار خانگی این افراد بردارید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

چهار × 1 =