Skip to main content
شما می توانید برای هدیه هایتان خودتان جعبه اش را بسازید که خاص و زیبا باشند، مطابق با سلیقه خودتان جعبه های فانتزی بسازید، با درست کردن جعبه در منزل در هزینه خرید آن صرفه جویی کرده و یا حتی می توانید به یک منبع درآمد تبدیلش کنید. آموزش ساخت جعبه کادو فانتزی یکی از  ساده ترین جعبه هاست که می تواند در ساخت انواع جعبه های کادو به شما کمک کند جعبه های کادو در بازار بسیار متنوع هستند و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در آموزش جعبه کادوی فانتزی همراه ما باشید.

روش ساخت جعبه کادو فانتزی با الگو

برای ساخت جعبه کادو فانتزی باید ابتدا الگوی آن را روی مقوای ماکت بکشید، الگو تمام شد ابتدا دورتا دور آن را ببرید.

الگوی جعبه کادو فانتزی

طبق الگوی بالا قسمت هاشور زده شده را برش داده و کاملا از کار جدا می کنیم  و روی خطوطی که شکل قیچی قرار داده شده  را با قیچی میبریم اما کاملا از کار جدا نمی کنیم.

همانند الگوی بالا وسط اضلاع بالایی را پیدا کرده و با خط چین به تقاطع اضلاع پایین وصل می کنیم.کشیدن خطوط الگو

الگوی تکمیلی جعبه فانتزی

سپس روی تمامی خطوطی که مشاهده می کنید با کاتر بکشید، خیلی محکم نمی کشیم که کار را ببریم فقط میخواهیم به اندازه ای با کاتر روی خطوط بکشیم که حالت بگیرند و در نهایت کار تمیزتر و برجسته تری داشته باشیم.

الگوی جعبه کادوی فانتزی

برای اینکه کاتر روی قسمت های دیگر خراش ایجاد نکند از یک خط کش کمک میگیریم. خط کش را روی خطوط قرار داده و سپس با کاتر با فشار کم می کشیم تا کار حالت دار شود.همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید الگوی جعبه فانتزی ما کاملا حالت دار شده است. قسمت های مثلثی جعبه را با دقت بیشتری حالت دار کنید، سعی کنید به حالت نوک تیز در بیاید حالت اشکی به خود نگیرد.

الگوی جعبه کادوی فانتزی

به مرحله چسب زدن رسیدیم، شما می توانید از چسب قطره ای یا چسب دوطرفه استفاده کنید ما برای راحتی و صرفه جویی در زمان آموزش کارآموزان، از چسب دوطرفه استفاده می کنیم. لبه های کار را روی هم قرار می دهیم، دقت کنید که طبق الگوی اولیه قسمت ۲سانتی متری کار را زیر قرار داده و چسب بزنید.

بستن جعبه کادو فانتزی

چسباندن لبه های جعبه فانتزیقسمت پایینی کار که برش زده بودیم را دوبه دو روی هم قرار داده و چسب می زنیم، برای اینکه حالت شش ضلعی کار حفظ شود، دقت کنید که ضلع های روبه رو به هم را باهم چسب بزنید.

بستن جعبه کادواگر قسمت های مثلثی کار به صورت اشکی شد یعنی حالت تیزی نداشت میتوانید مانند تصویر زیر قسمت های مثلثی را با دستتان حالت دهید و گوشه ها را حالت دار کنید.

آموزش جعبه کادو فانتزیبه الگوی جعبه کادوی فانتزی نگاه کنید، دایره های قرمز مشخص شده در الگو را پانچ کنید.

پانچ جعبه فانتزی

به قسمت انتهایی کار رسیدیم برای تزیین جعبه فانتزی از نخ یا ربان می توانیم استفاده کنیم فقط دقت کنید که از نخ یا ربان های تزئینی ظریف استفاده کنید. آموزش جعبه فانتزی با الگو به پایان رسید، با توجه به سلیقه خودتان می توانید تزیین نمایید.

آموزش جعبه فانتزی

دیدگاه خود را ثبت کنید

بیست − یازده =