Skip to main content

مرضیه امیری متولد سال ۱۳۶۶ ساکن تهران و دارای مدرک دیپلم تجربی است.

مدت ۱۰ سال است که در حوزه خیاطی فعالیت می­ کند و حدودا ۲ سال از فعالیت حرفه ای او در حوزه کیف دوزی می ­گذرد. به گفته ی او صبر، انگیزه و امید به آینده را از مادر و سخت کوشی، تلاش و پشتکارش را از پدرش آموخته است.

مرضیه می گوید: از کودکی به نخ، سوزن و پارچه علاقه داشتم و حتی برای بازی از این وسایل استفاده می کردم. از مادرم دوختن را یاد می گرفتم و برای عروسک هایم لباس می دوختم. وقتی مادربزرگم تکه دوزی انجام می داد به او کمک می ­کردم و دوست داشتم روزی برسد که بتوانم این هنر را به طور حرفه ­ای یاد بگیرم. تا اینکه در سال ۱۳۹۷ با موسسه ایلیا آشنا شدم و وقتی متوجه شدم موسسه ایلیا کلاس های تکه دوزی و سرمه دوزی برگزار می­ کند در این کلاس­ ها شرکت کردم. ابتدا در کلاس های تکه دوزی و سپس کلاس های سرمه دوزی شرکت کردم.

به نظر من وجه تمایز این دوره ­ها با سایر دوره ­های فنی این بود که همزمان با کلاس های تکه دوزی، کلاس­ های کارآفرینی و مهارت های فردی و اجتماعی  برگزار میشد، همین موضوع باعث می­شد ارتباطات فردی و اجتماعی هنرجویان افزایش یابد و روحیه ی کارآفرینی در بین آنها تقویت شود و انگیزه بیشتری برای یادگیری و راه­ اندازی کسب و کار خودشان پیدا کنند. همین موضوع باعث شد من در دوره­ های  بیشتری از جمله سرمه دوزی و جعبه سازی نیز، شرکت کنم. کلاس مهارت های زندگی، فردی و اجتماعی باعث شد بتوانم عادت های بدی که داشتم را کنار بگذارم و از آنها فاصله بگیرم. توانستم با به کارگیری مهارت هایی چون نه گفتن و کنار گذاشتن استرس به موفقیت برسم و در زندگی ام تغییر ایجاد کنم.

مشکلاتی که در این راه داشته ام و دارم شامل نبود بودجه کافی برای فروش محصولات به صورت حضوری و آنلاین، کمبود سرمایه اقتصادی برای خرید مواد لازم و … می باشد. اما من معتقدم در هر کاری سختی و مشکل وجود دارد و یاد گرفته ام که از مشکلات کوه نسازم و آنها را به پلی برای پیشرفت تبدیل کنم و به راهم ادامه دهم.

مرضیه در حال حاضر در شبکه برون مرزی سحر به طور زنده تکه دوزی را آموزش می دهد تا هم زکات هنرش را پرداخت کرده باشد و هم باعث دیده شدن این هنر شود، او آموزش دادن را راهی برای گسترش هنر خود می داند.

کیف پارچه ای

کیف پارچه ای یا کیف خرید

من هم مانند همه افراد، گاهی بی انگیزه و بی هدف می­ شوم. در این گونه مواقع سعی می­ کنم دلیل بی انگیزگی­ ام را پیدا کنم. در طول زمان به این نتیجه رسیدم که وقتی فروش کمی دارم، بی انگیزه می شوم.

پس تلاش کرده ام که ضعف هایم را برطرف کنم تا بتوانم فروش محصولاتم را افزایش دهم. در فضای مجازی روی عکاسی، کپشن نویسی و نکات اینستاگرامی تمرکز کرده ام و سعی در تقویت ضعف های خود در این زمینه دارم. پس از رفع این ضعف­ ها، متوجه شده که فروشم تا  حدودی افزایش یافته و این مسئله باعث شده تا با انگیزه بیشتری محصولات با کیفیت تر و در طرح ها و رنگ های متفاوت تری تولید کنم.

به نظر من اگر کسی بخواهد وارد این عرصه شود، باید تلاش و پشتکار بالایی داشته باشد و در مواجهه با مشکلات پا پس نکشد. برنامه ریزی و بودجه بندی دقیقی داشته باشد و بتواند طبق توانایی هایش زمان بندی داشته باشد.

برای رونق دهی به کسب و کار خود سعی کرده ام از مدل های رایج در بین مردم استفاده کنم، پارچه و مواد اولیه با کیفیت تری به کار ببرم و محصولاتی با رنگ ها و مدل های متنوع تری تولید نمایم. در کل تلاش می کنم تا خواسته های مشتری را شناسایی کرده و روی همان تمرکز نمایم.

از آنجایی که هنوز بسیاری از افراد از مزایای کیف های پارچه ای با خبر نیستند، من به نوبه ی خود تلاش می کنم تا با شرکت در نمایشگاه های مختلف از جمله نمایشگاه شب یلدا، از مزایای کیف های پارچه ای همچون سبک و قابل شستشو بودن صحبت کنم تا استفاده از کیف های پارچه ای بین مردم رایج شود.

نمونه کار های مرضیه امیری

اگر علاقه مند به دوخت مدل های مختلف کیف با پارچه ، انواع اکسسوری با سرمه دوزی(گردنبند، پیکسل و …) هستید میتوانید در پیج اینستاگرام خانم امیری مشاهده کنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

4 × چهار =